پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۵:۱۴

سخنگوی کرملین:
تحریم آمریکا پروژه نورداستریم۲ را هدف گرفته است

باشگاه خبری فراساحل: کرملین نگران این است که این تحریم‌ها کشورهای ثالث را نیز هدف بگیرد و همانند روسیه بر این کشورها نیز تاثیر منفی داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل روز دوشنبه کرمیلین در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه اعلام کرده است که این تحریم‌ها بر سرمایه‌گذاری‌های عظیم در پروژه‌های روسیه با شرکای اروپایی‌اش تاثیر خواهد داشت اما تاکید کرده است که هنوز زود است که بگوییم چطور و چگونه این تحریم‌ها تلافی خواهند شد. روز یکشنبه کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده بعد از توافق سنا و کاخ سفید احتمالا این تحریم‌ها را امضا خواهد کرد.

این خبر نگرانی‌های را در آلمان ایجاد کرده است و پیش از این هم این کشور اعلام کرده بود که اگر تحریم‌های جدید علیه روسیه پای شرکت‌های آلمانی را وسط بکشد حتما دولت آلمان اقدامات تلافی کننده را انجام خواهد داد. منظور دولت آلمان از تهدید شدن شرکت‌های آلمانی، شرکت‌هایی هستند که در پروژه نورداستریم۲ برای ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به بالتیک همکاری دارند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو به خبرنگاران گفته است که کرملین نگران این است که این تحریم‌ها کشورهای ثالث را نیز هدف بگیرد و همانند روسیه بر این کشورها نیز تاثیر منفی داشته باشد.

وی در خصوص تاثیر احتمالی تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه روسیه بر پروژه‌هایی مثل نورداستریم۲ گفت «ما با شرکای اروپایی خود در اجرای تعدادی از پروژه‌های بسیار بزرگ همکاری داریم. ما و شرکای اروپایی‌مان اهمیت زیادی به اتمام این پروژه‌ها قائل هستیم و آن را ادامه خواهیم داد. برای همین است که در خصوص زمینه این تحریم‌ها با هم مذاکره می‌کنیم که توان مسدود کردن این پروژه‌ها را دارند و این برای همه ما جای نگرانی دارد». پسکوف ادامه داد که کرملین می‌داند که این تحریم‌ها «تاثیری به شدت منفی» بر این پروژه‌ها دارد، و از طرفی روابط روسیه با ایالات متحده را هم دچار اختلال می‌کند.

اما این مقام روسی گفت که مسکو منتظر است تا ببیند شکل و شمایل نهایی این تحریم‌ها چگونه خواهد بود. به گفته وی «اگر کابینه واشینگتن بر این تحریم‌ها پافشاری کند ما هم تصحیحاتی در [روابطمان] خواهیم داشت. ما صبورانه منتظریم تا زمانی که وضعیت به طور آشکاری قاعده‌مند شود».



  کد خبر : 4109
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :